Narrow your search
Listing 1 - 10 of 48 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Ontwikkel je leiderschap : 14 krachtige principes voor het versnellen van je leiderschapsontwikkeling en die van je medewerkers
Author:
ISBN: 9789462762336 Year: 2022 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leiderschap is geen doel op zich. Het is slechts een middel. Een middelom het verschil te maken in je eigen leven, in je organisatie en in dewereld om je heen. Daarom is het waardevol om je leiderschap te ontwikkelen. Bij jezelf en bij anderen.'Ontwikkel je leiderschap' is je persoonlijke gids bij het versnellen vanjouw leiderschapsontwikkeling én die van anderen.


Book
Leiderschap: feiten en fictie : een multidisciplinaire analyse van leiderschap met onder andere de Managerial cube als analysemodel
Author:
ISBN: 9789059317567 Year: 2011 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het denken over leiderschap lijkt actueler dan ooit. Vooral als het niet goed gaat, in de politiek, in de voetbalwereld, in de zorg, in de economie - klinkt de roep om een sterke leider. De gedachten en uitspraken centreren zich dan vrijwel altijd rondom de individuele kenmerken van een geromantiseerde persoonlijkheid. De ideale leider vertoont vaak meer overeenkomsten met helden uit films en verhalen, dan met werkelijke personen in echte situaties. Onderzoeken en publicaties over leiderschap blijven vaak beperkt tot specifieke vakgebieden, terwijl juist de combinatie van onderzoeksresultaten en theorieën uit verschillende vakgebieden (zoals sociologie, ethologie en neurologie) interessante inzichten oplevert. Dit boek is het resultaat van een analyse van zeer veel, uiteenlopend onderzoek, interviews met en uitspraken van managers, bestuurders en toezichthouders en van de jarenlange ervaring van de auteur in verschillende bestuurlijke functies. Het levert interessante inzichten op en een bruikbaar en helder model om leiderschapsvormen en -capaciteiten mee te bepalen


Book
Tribes : We Need You to Lead Us
Author:
ISBN: 9780749939755 Year: 2008 Publisher: London Piatkus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In this fascinating book, Seth Godin argues that today everyone has an opportunity to start a movement - to bring together a tribe of like-minded people and do amazing things. And yet too many people ignore the opportunity to lead because they are "sheepwalking" their way through their lives and their work, too afraid to question whether their compliance is doing them - or their company - any good. Tribes is for those who don't want to be sheep and instead have a desire to do fresh and exciting work. If you have a passion for what you want to do and the drive to make it happen, there is a tribe of fellow employees, or customers, or investors, or readers, just waiting for you to go connect them with each other and lead them where they want to go. (flaptekst)


Book
Dare to jump : everything you want is on the other side of fear
Authors: ---
ISBN: 9401468966 9789401468961 Year: 2020 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor ervaren basejumpers en andere extreme atleten geldt een ijzeren wet: die van de zelfkennis. De manier waarop je denkt, de keuzes die je maakt, dat bepaalt wie je bent en wie je wordt. Als je jezelf kent, sta je zoveel steviger in je schoenen, durf je risico's te nemen, je eigen weg te volgen en te veranderen. Zo kan je angst een drijfveer worden om je limieten te verleggen. Die wet geldt ook voor professionals die aan high performance willen doen. Als je wilt dat er een positieve drive achter je prestaties zit, en je echt je next level wilt bereiken, moet je jezelf leren kennen. Dare to jump helpt je om je angst te overwinnen en reikt drie power skills aan waarmee je de beste versie van jezelf kunt worden: een grenzeloze mindset, een laserfocus en vertrouwen. Het leert je waarom focus het nieuwe IQ is, hoe je jezelf kunt trainen om in een staat van flow te komen, en hoe je het vertrouwen binnenin je team grenzeloos opbouwt.


Book
Outdoor leadership : theory and practice
Authors: --- ---
ISBN: 9780736057318 Year: 2006 Publisher: Champaign, IL : Human Kinetics,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Outdoor Leadership: Theory and Practice will help you •develop eight core competencies that are based on professional standards and are the foundation of successful outdoor leadership, •understand how to transform theory into practice through a framework that includes real-life chapter-opening stories and learning activities to help build leadership competencies, and •develop and demonstrate leadership competencies by creating a professional development portfolio that documents successful leadership experiences. Outdoor Leadership: Theory and Practice is the foundational course text and professional reference for learning and developing outdoor leadership competencies. The authors, experienced outdoor leadership instructors who have worked in a variety of outdoor settings, outline the steps to mastering eight core competencies that not only help you develop leadership abilities but also help you meet current professional standards: •Foundational knowledge •Self-awareness and professional conduct •Decision making and judgment •Teaching and facilitation •Environmental stewardship •Program management •Safety and risk management •Technical ability The book covers these competencies in a real-world context. Chapter-opening stories provide a framework for the chapter content, and learning activities and numerous examples from North America help you apply that theory and master each competency. In addition, you'll be guided through a series of activities in developing and showcasing leadership abilities through a culminating professional development portfolio. Outdoor Leadership: Theory and Practice provides the foundational knowledge required of successful outdoor leaders. Part I discusses the concepts, history, and evolution of outdoor leadership, including the diverse natural and cultural outdoor settings in which leaders work. Part II covers the components of leadership theory with chapters focusing on personal development, group dynamics, facilitation of outdoor pursuits and interpretation, and judgment and decision making. There is also a chapter on values and ethics, which includes discussion of professionalism and moral development. Part III explores teaching and facilitation with discussions on behavior and development, group development, challenge course leadership, and experiential education. Part IV explores resource and program management with discussions on parks and protected areas, environmental stewardship, program design, safety and risk management, and expedition planning. Through its learning activities, its numerous practical examples, and its step-by-step portfolio development, Outdoor Leadership: Theory and Practice will help you improve your abilities as an outdoor leader.

Open leadership : how social technology can transform the way you lead
Author:
ISBN: 9780470597262 Year: 2010 Publisher: San Francisco Jossey-Bass

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

An essential guide for leaders who want to use social media to be "open" while maintaining control "Be Open, Be Transparent, Be Authentic" are the current leadership mantras-but companies often push back. Business is premised on the concept of control and yet the new world order demands openness-leaders do not know how to be open and be in control. This must-have resource will help the modern leader understand how to lead in the new open world-where blogging, twittering, facebooking, and digging are becoming the norm. the author lays out the steps that leaders must take to transform their organizations and themselves into being "open" -and exactly what that will mean. > Shows how to use social media to become an open organization > Offers basic advice for leaders who are adapting to the new era of openness in the marketplace > The author Charlene Li is one of the foremost experts on social media and technologies In easy-to-understand language, this book will help leaders orient themselves to social networking and other technological advances.


Book
Leadership and self-deception : getting out of the box
Author:
ISBN: 9781576759776 Year: 2010 Publisher: San Francisco Berrett-Koehler Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Making ideas happen : overcoming the obstacles between vision and reality
Author:
ISBN: 9781591843122 159184312X Year: 2010 Publisher: New York Portfolio

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Counsels professionals on how to develop creative ideas into productive and profitable ventures, explaining a range of effective and occasionally counterintuitive practices based on moderation, prioritizing and encouraging conflicts. How the world's leading innovators push their ideas to fruition, time and time again. Edison famously said that genius is 1 percent inspiration, 99 percent perspiration. Ideas for new businesses, solutions to the world's problems, and artistic breakthroughs are common, but great execution is rare. According to Scott Belsky, the capacity to make ideas happen can be strengthened by anyone willing to build their organizational habits and harness the forces of community. That's why he founded Behance, a company that helps creative people and teams across industries develop these skills. Belsky has spent six years studying the habits of especially productive creative people and teams-the ones who make their ideas happen time and time again. After interviewing hundreds of successful creatives, he has compiled their most powerful-and often counterintuitive-practices, such as: *Generate ideas in moderation and act without conviction *Reduce all projects to just three primary components *Encourage fighting within your team *Seek competition and share ideas liberally In an increasingly flexible and entrepreneurial environment, creative minds have the opportunity (and responsibility) to solve and change industries-but they can only do that if they overcome the obstacles. While many of us obsess about discovering great new ideas, Belsky shows why it's better to develop the capacity to make ideas happen-a capacity that endures over time.


Book
Waarom aandacht de essentie is : geconnecteerd leiderschap in een hybride wereld
Author:
ISBN: 9789401477178 Year: 2021 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Samenwerken in tijden van online vergaderen, thuiswerk en remote teamsHoe ontwikkel je je leiderschap?Hoe connecteer je in tijden van deconnectie?Hoe creëer je meer impact op je omgeving?Onze hybride wereld is boeiend en rijk, maar ook complex en disruptief. Managers zijn al langer niet meer in control. De covidpandemie deed een 'nieuw normaal' ontstaan, dat bepalend werd voor een nieuwe geest en afspraken rond samenwerken, leidinggeven en communiceren. Een onvoorspelbaar veranderende context vraagt om aanpassen en schakelen in functie van het doel. Dat vraagt om leiderschap, keuzes en moed. Bewust inzetten op focus of verbinding om objectieven te bereiken. Met de dynamiek van geconnecteerd leiderschap en de bijbehorende modellen, creëer je een context waarin mensen, teams en organisaties de gepaste progressie kunnen maken. Waarom AANDACHT de essentie is nodigt uit tot besluitvaardigheid en het benutten van de kansen die zich aandienen voor een duurzame toekomst. Dit boek pleit voor een kwaliteitsvolle vorm van aandacht die jouw, en daarmee ook onze, werkelijkheid bepaalt.https://www.lannoo.be/nl/waarom-aandacht-de-essentie


Book
Kennis maken met scholen
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789044123326 Year: 2008 Volume: 2 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Nederland, maar ook daar buiten ontstaat op veel plaatsen en in een hoog tempo een nieuwe onderwijspraktijk. Deze ontwikkeling komt van onderop en krijgt zowel steun als kritiek. Scholen worden meer en meer uitgedaagd om te laten zien waar zij voor staan en welke opbrengsten zij realiseren. Dat geldt zeker als zij zeggen een andere praktijk na te streven. Voor een duurzame ontwikkeling van de beoogde praktijk en het verantwoorden ervan hebben scholen inzicht in zichzelf, hun drijfveren en hun praktijk nodig. Dergelijke kennis is niet zomaar beschikbaar. Scholen dienen die zelf te produceren. In dit boek maken we kennis (in de dubbele betekenis van het woord) met enkele basisscholen en scholen voor voortgezet onderwijs die een nieuwe onderwijspraktijk ontwikkelen en zich daarvoor verantwoorden. Zij maken, ondersteund door onderzoekers van het NIVOZ, zelf de benodigde kennis. 'Kennis maken met scholen' bevat een verslag van hun ervaringen. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 48 << page
of 5
>>
Sort by